Angrerett, retur, reklamasjon og garanti

Hos Kul Buttik Szymanska følger vi selvfølgelig norsk forbrukerlovgivning for å sikre dine rettigheter som kunde. Du har blant annet 14 dagers angrerett på de fleste kjøp, og minst 2 års reklamasjonsrett (5 år for varer ment å vare vesentlig lenger) hvis en vare har feil eller mangler.

Denne siden gir en oversikt over prosessen. De fullstendige og juridisk bindende vilkårene finner du i våre Salgsbetingelser.

Viktig: Vær oppmerksom på at angreretten ikke gjelder for digitale produkter (f.eks. digitale bilder) når nedlasting av filen har startet.

Returskjemaet finner du helt nederst på denne siden.

For fullstendig og detaljert informasjon om:

  • Hvordan du benytter deg av angreretten (prosedyre, frister)
  • Hvem som dekker kostnadene ved retur (angrerett vs. reklamasjon)
  • Unntak fra angreretten
  • Hvordan du går frem ved en reklamasjon (feil eller mangel ved varen)
  • Dine rettigheter ved godkjent reklamasjon (retting, omlevering, prisavslag, heving)
  • Hva som skjer ved skade under transport
  • Informasjon om eventuelle produsentgarantier vennligst se våre fullstendige Salgsbetingelser (punkt 9 og 10).

Trenger du å returnere en vare? Enten det gjelder angrerett eller reklamasjon, start gjerne med å fylle ut vårt returskjema.

Viktig: Vent alltid på vår skriftlige bekreftelse med godkjennelse og detaljerte instrukjoner før du returnerer en vare!

Etter at vi har behandlet din henvendelse via returskjemaet, vil vi sende deg en e-post. I denne e-posten bekrefter vi enten godkjennelse eller avvisning av returen/reklamasjonen. Ved godkjennelse vil e-posten inneholde nøyaktig informasjon om hvordan du skal gå frem:

  • Returmetode: Vi vil spesifisere om du skal sende pakken selv, eller om vi (eller vår partner, f.eks. ved dropshipping) vil arrangere henting av varen direkte fra din adresse med en transportør.
  • Returadresse/Henteinformasjon: Hvis du skal sende pakken selv, vil vi oppgi korrekt returadresse. Hvis henting blir arrangert, vil vi informere om videre steg for å avtale hentetidspunkt. (Vår standard forretningsadresse er Kul Buttik Szymanska, Industriveien 11, 3219 Sandefjord, men denne skal ikke automatisk brukes som returadresse uten bekreftelse).
  • Returfraktkostnader: Vi minner om at informasjon om hvem som dekker kostnader ved retur (du ved angrerett, vi ved godkjent reklamasjon) finnes i våre Salgsbetingelser (punkt 9.1 og 10.1).

Husk å pakke produktet forsvarlig uansett returmetode for å unngå skade under transport. Ikke send eller klargjør varen for henting før du har mottatt vår skriftlige bekreftelse og instruksjoner. Merk at selv etter at du har sendt oss melding om angrerett, har du en frist på 14 dager til å returnere produktet til oss, med mindre annet er spesifisert.

Har du spørsmål som ikke besvares i våre Salgsbetingelser ? Ta gjerne kontakt med vår kundeservice.

 

Sist oppdatert: 06.09.2025

RETURSKJEMA




Vennligst fyll inn den nødvendige produktinformasjonen nedenfor: